bill gates mendedahkan 10 perkara


Bill Gates (manusia kedua terkaya di dunia) mendedahkan butiran peribadi yang tidak pernah mendengar sebelum ini. Butir-butir peribadi Bill Gates didedahkan semasa wawancara ekslusif dengan The Daily Mail. Berikut adalah 10 butiran peribadi Bill Gates yang tidak pernah didedahkan kepada umum:
1. Anak-anak beliau suka mengusik beliau dengan menyanyikan lagu “Billionaire” oleh Travie McCoy dan Bruno Mars.
2. Beliau kini telah menyumbang $28 Billion untuk tujuan amal.
3. Tiga anaknya, yang kini berumur 15, 12 dan 9, dilaporkan akan mewarisi 10 Juta setiap seorang (walaupun Gates tidak akan mendedahkan bahawa jumlah dalam wawancara)
4. Bintang U2, tinggal di rumah Bill Gates semasa persembahan kumpulan tersebut di Seattle
5. Beliau hanya terlibat secara ‘part-time’ dalam urusan Microsoft dan lebih menumpukan dedikasi kerjayanya kepada yayasan amal beliau yang berjumlah USD37.1 billion.
6. Mengapa cuba untuk mengubati malaria dan bukannya kanser? “Dunia adalah meletakkan jumlah yang besar menjadi kanser, jadi kekayaan saya akan mempunyai kesan yang bermakna pada itu.”
7. Mengenai harga Vaksin di pasaran: “Kita sangat bijak untuk mengetahui apa yang kita bayar. Kita mendapat pengurangan harga. Kita boleh tau berapa banyak kanak-kanak mendapat vaksin. “
8. Rakyat di negara-negara Dunia Ketiga tidak tahu siapa Bill Gates. “Mereka tidak tahu siapa saya, kerana ia tidak berkaitan dengan dunia mereka. Saya pergi ke satu tempat dengan Ketua Menteri dan seseorang berkata, ‘Siapakah orang ini?’ Dan Ketua Menteri berkata, ‘Ini adalah seorang lelaki berkulit putih yang saya bawa bersama
9. Beliau mempunyai akaun Twitter tetapi mempunyai masalah dengan Facebook: “… Oleh kerana ‘Friend Request’ terlalu banyak dan menjadi tidak terkawal.”
10. Dan rahsia : Secara tidak sengaja Bill Gates mendedahkan bahawa sahabatnya, pengasas Facebook Mark Zuckerberg, bertunang dengan teman wanita lama Priscilla Chan. Dalam temu bual itu, Gates bercakap tentang Zuckerberg dan disebut sebagai Chan tunang Mark.” Oops.
Kemaskini: Berkenaan ‘Mark Zuckerberg sudah bertunang’ Gates tersalah anggap yang Mark dan Pricilla telah bertunang. Ches!

This entry was posted by Unknown. Bookmark the permalink.

Leave a Reply