pengalaman promoter uptown di pahlwan walk

Assalamulaikum w.b.t,salam sejahtera kepada pembaca blog. penulis ingin menceritakan pengalaman lucu ketika bekerja di secara sambilan di bandar melaka. Kebanyakan pelajar yang baru tamat sijil spm akan bekerja sementara menunggu keputusan SPM keluar. Sepanjang  tempoh 5 bulan pelbagai kerja yang penulis pernah buat termasuklah prometer pasaraya,waitress,dan banyak lagi. Banyak penggalaman yang di peroleh penulis sepanjang tempoh penulis bekerja. Penulis masih ingat lagi ketika menjadi promoter pahlawan walk,ketika itu penulis bekerja dengan seorang rakan penulis. Kami berdua bekerja  dengan seorang majikan yang berasal dari Kuala Lumpur yang merupakan perniaga kain dan baju-baju kasual.Pernah sekali penulis ,berhadapan situasi yang penulis sukar tanganI.

Ketika itu seorang pelancong asing singgah di gerai kami bekerja tersebut. Pelancong tersebut menanyakan harga sehelai t-shirt. "what the price this t-shirt?" penulis terkedu sebab tidak pandai berbahasa inggeris,penulis mencuba sebaik yang boleh untuk berkomunikasi dengan pelancong tersebut. "this tshirt is RM 65 sir"
pelancong asing itu pun membalas "can i get more discount for this tshirt" . penulis termanggu, apa yang harus di jawab hahaha..
Penulis pun membantai apa yang boleh,asalkan pelancong tersebut faham dengan situasi tersebut. "oh no no sir,this baju dah kurangs"

Pelancong tersebut menunjjukan reaksi dengan mimik muka nya yang pelik "it's okay"
lalu dia beredar dengan kekeliruan

p/s kita perlukan ilmu tidak kira di mana-mana tempat jikalau tidak  terjadilah situasi seperti di atas

This entry was posted by Unknown. Bookmark the permalink.

Leave a Reply